BURMISTRZ PRZECŁAWIA OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE w Wydziale Finansowo-Podatkowym Urzędu Miejskiego w Przecławiu
Dodał: Dariusz Darłak w dniu 07-05-2021
Drukuj
- Wymagania niezbędne wobec kandydata :
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- wykształcenie wyższe w zakresie: rachunkowości, finansów, bankowości,
3) brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub
za umyślne przestępstwo skarbowe;
4) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
5) nieposzlakowana opinia;
6) złożenie pełnego kompletu dokumentów, przygotowanych zgodnie z wymogami
wskazanymi w punkcie 6. niniejszego ogłoszenia.
- Wymagania dodatkowe :
1) mile widziane udokumentowane min. 3-miesięczne doświadczenie zawodowe w zakresie
księgowości budżetowej w administracji publicznej (rządowej, samorządowej), sprawna
obsługa pakietu MS Office (w szczególności Excel, Word),
2) umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów ustaw z zakresu gospodarki
budżetowej;
3) umiejętność sporządzania pism urzędowych, uzasadnień i argumentowania zajmowanego
stanowiska w danej sprawie;
4) rzetelność, dokładność, systematyczność, terminowość;
5) elastyczność i umiejętność szybkiego uczenia się;
6) odporność na stres i pracę pod presją czasu;
7) umiejętność samodzielnej organizacji pracy, pracy w zespole, operatywność;
8) umiejętność logicznego i analitycznego myślenia.
- Ogólny zakres wykonywanych zadań na stanowisku do spraw księgowości dochodów budżetowych:
- Księgowanie dochodów Urzędu Miejskiego jako jednostki budżetowej, zgodnie
z zasadami funkcjonowania poszczególnych kont objętych planem kont dla budżetów jednostki samorządu terytorialnego i jednostek budżetowych, zgodnie z klasyfikacją budżetową, poprzez:- obsługę finansowo–księgową prowadzoną w komputerowej ewidencji księgowej
syntetycznej i analitycznej, zapewniającą rejestrację wszystkich operacji
gospodarczych, w tym prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej dochodów
według potrzeb, - bieżące i prawidłowe prowadzenie zapisów wszystkich operacji finansowych,
- monitorowanie i dokonywanie weryfikacji obrotów i sald kont analitycznych z kontami
syntetycznymi, - dekretowanie dowodów księgowych dochodów,
- sporządzanie potrzebnych danych do okresowej informacji z przebiegu wykonania
dochodów budżetowych.
- obsługę finansowo–księgową prowadzoną w komputerowej ewidencji księgowej
- Sporządzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami sprawozdań budżetowych tj.:
- Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jst.,
- Rb-N sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywach finansowych,
- Rb-27ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej oraz innych zleconych jednostkom samorządu terytorialnego
ustawami, - wszystkich zbiorczych sprawozdań miesięcznych i kwartalnych z zakresu dochodów
i należności. - Sporządzanie sprawozdania finansowego tj. bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego w części dotyczącej dochodów budżetowych.
- Sporządzanie sprawozdań z wykonania dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami.
- Miesięczne uzgadnianie wpływów budżetowych (zapisów syntetycznych) z ewidencją analityczną m.in. księgowości podatkowej i gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Obsługa księgowa (w tym m.in. wystawianie faktur i egzekwowanie należności z niżej wymienionych tytułów, przez wystawianie wezwań do zapłaty), w zakresie dochodów
z tytułu: - dzierżaw, najmu mienia komunalnego,
- opłaty eksploatacyjnej,
- opłaty za użytkowanie wieczyste,
- opłaty przekształceniowej prawo użytkowania wieczystego w prawo własności,
- opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenia urządzeń infrastruktury
technicznej w pasie drogowym, - opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- kosztów opieki wychowania przedszkolnego.
- Wystawianie not obciążeniowych.
- Obsługa księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz Pracowniczej Kasy Zapomogowo–Pożyczkiowej.
- Dokonywanie potrąceń i rozliczeń dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami.
- Opracowywanie projektów dokumentacji wewnętrznej w zakresie realizacji wykonywanych czynności, w tym projektów uchwał, zarządzeń.
- Przygotowywanie materiałów do projektu budżetu z zakresu wykonywanych czynności, zestawień i informacji z zakresu wykonywanych czynności.
- Sporządzanie obowiązujących zestawień, wydruków, informacji, sprawozdań z zakresu wykonywanych czynności.
- Przygotowywanie i przekazywanie dokumentów z zakresu wykonywanych czynności
do archiwum zakładowego. - Pełnienie zastępstwa w przypadku nieobecności pracowników Wydziału Finansowego -Podatkowego na stanowisku ds. księgowości budżetowej organu oraz wskazanych stanowisk przez przełożonych.
- Wykonywanie innych doraźnych prac zleconych przez przełożonych.
- Warunki pracy:
- nawiązanie stosunku pracy: czerwiec 2021 r.;
- forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony;
- wymiar czasu pracy: 1:1 etat, tj. średnio 8 godzin dziennie (średnio: 40 godz. tygodniowo), w godzinach pn. od 7.30 do 16.30; od wt. do czw. od 7.30 do 15.30, w pt. od 7.30
do 14.30; - miejsce pracy: Przecław, ul. Kilińskiego 7 oraz teren Gminy Przecław,
- praca wymagająca wysokiego stopnia samodzielności i współpracy ze wszystkimi komórkami urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy oraz zewnętrznymi instytucjami publicznymi;
- charakterystyka stanowiska pracy:
- praca w pomieszczeniu zlokalizowanym na II piętrze w budynku nie posiadającym windy, ani sanitariatów dostosowanych dla osób niepełnosprawnych,
w pokoju wieloosobowym, - zakres obowiązków pracowniczych na stanowisku urzędniczym dotyczy wykonywania czynności o charakterze administracyjno-biurowym, przy czym wykonywanie obowiązków służbowych wymaga pracy z wykorzystaniem zestawu komputerowego, programu operacyjnego Windows, pakietu biurowego MS Office
i programów specjalistycznych do obsługi finansowo-księgowej; - pracownik w czasie pracy użytkuje monitor ekranowy ponad 6 godzin w trakcie zmiany roboczej,
- wyjazdy służbowe związane z czynnościami wykonywanymi w ramach obowiązków
służbowych związanych z zajmowanym stanowiskiem oraz poleceniami kierownika jednostki, - warunki zatrudnienia: kandydat wyłoniony w drodze naboru na stanowisko urzędnicze będzie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas określony, tj.
6 miesięcy, następnie, po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy pracownik zostanie zatrudniony na dalszy okres. - pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,
w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych, obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ustawy
o pracownikach samorządowych i zdać egzamin (pozytywny wynik egzaminu
kończącego służbę przygotowawczą gwarantuje nawiązanie dalszego stosunku pracy).
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W kwietniu 2021 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Przecławiu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
- Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:
- 1) list motywacyjny (odręcznie pisany) z załączonym CV,
- 2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zgodnie
z Załącznikiem nr 1), - 3) kserokopie dokumentów poświadczających posiadany staż pracy lub zaświadczenie od pracodawcy,
- 4) kserokopie dyplomów, certyfikatów, poświadczeń, zaświadczeń oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz przydatne na ww. stanowisku kwalifikacje,
- 5) w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopia Orzeczenia Komisji Lekarskiej o stopniu niepełnosprawności,
- 6) oświadczenia (zgodnie z Załącznikiem nr 2) :
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego (…);
- o karalności,
- o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z praw publicznych;
- o stanie zdrowia (po rozstrzygnięciu konkursu – potwierdzone przez lekarza medycyny pracy).
- 7) zgody na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z Załącznikiem nr 3).
- Dodatkowe informacje:
- Pracownik może otrzymać stosowne upoważnienia od Burmistrza Przecławia
do wydawania decyzji administracyjnych, w związku z czym będzie zobowiązany
do złożenia oświadczenia majątkowego – zgodnie z art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym. - RODO – klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów
do zatrudnienia w Urzędzie Miejskim w Przecławiu dostępna jest na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Przecławiu pod adresem: http://przeclaw.nazwa.pl/bipgminaprzeclaw/klauzula-informacyjna-rodo/
- Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Przecławiu lub listownie za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski
w Przecławiu, 39‑320 Przecław, ul. Kilińskiego nr 7, sekretariat – I piętro, w terminie do 18 maja 2021 r. w godzinach pracy urzędu (decyduje data wpływu do Urzędu).
Koperty powinny być zamknięte i opatrzone dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze do spraw księgowości dochodów budżetowych”.
Oferty, które wpłyną po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
Nabór przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Burmistrza Przecławia.
Osoba do kontaktu: Beata Augustyn, tel. 17 227 67 39 (w godzinach pracy urzędu). O terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej oraz testów z posiadanej wiedzy, kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub pisemnie.
Oferty kandydatów niezakwalifikowanych do kolejnych etapów i niewskazanych
w protokole naboru można odebrać osobiście w terminie miesiąca od dnia ogłoszenia wyniku naboru. Po upływie ww. terminu zostaną one komisyjnie zniszczone.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Przecław, tj.: www.bipgminaprzeclaw.pl oraz na tablicy ogłoszeń UM w Przecławiu.
Burmistrz Przecławia zastrzega sobie prawo do odwołania lub unieważnienia naboru
w każdym czasie – bez podawania przyczyn.
BURMISTRZ PRZECŁAWIA
Renata Siembab