Burmistrz Przecławia ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na stanowisko urzędnicze ds. obronno-wojskowych
Dodał: Dariusz Darłak w dniu 30-07-2019
Drukuj
OGŁOSZENIE O NABORZE
Burmistrz Przecławia
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na stanowisko urzędnicze
ds. obronno-wojskowych w Urzędzie Miejskim w Przecławiu
- Wymagania niezbędne wobec kandydata:
- wykształcenie wyższe magisterskie w zakresie: bezpieczeństwa publicznego, zarządzania kryzysowego lub specjalności wojskowej, administracji, prawa,
- udokumentowane min. 5. letnie doświadczenie zawodowe,
- posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonej ofercie, których obowiązek podania nie wynika z przepisów prawa;
- dobra znajomość przepisów:
– ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego;
– ustawy o samorządzie gminnym. - znajomość przepisów prawa związanego z problematyką na stanowisku, a w szczególności:
– o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
– o zarzadzaniu kryzysowym,
– o ochronie przeciwpożarowej,
– o ochronie informacji niejawnych,
– o ochronie danych osobowych,
– o stanie wojennym,
– o stanie wyjątkowym,
– o stanie klęski żywiołowej,
– rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin.
- Wymagania dodatkowe:
- posiadanie czynnego prawa jazdy kategorii B,
- umiejętność obsługi komputera w stopniu co najmniej dobrym: pakiet MS Office (Word, Excel)
- umiejętność samodzielnej organizacji pracy i umiejętność pracy w zespole oraz kształtowania kontaktów z podmiotem zewnętrznym, a także umiejętność reprezentowania urzędu na zewnątrz,
- umiejętność syntezy i analizy danych, umiejętność podejmowania decyzji oraz negocjowania,
- odporność na stres i umiejętność działania w sytuacjach stresowych,
- inicjatywa, dyspozycyjność, kreatywność i zaangażowanie.
- Ogólny zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- prowadzenie spraw w zakresie obronności, a w szczególności:
– tworzenie w formie planów warunków organizacyjnych i technicznych celem
realizacji zadań na potrzeby obronne państwa,
– opracowywanie i aktualizacja Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy
w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny oraz kart
realizacji zadań,
– opracowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru, regulaminu
organizacyjnego Urzędu na czas wojny oraz zakresu działania Urzędu w dziedzinie
obronności państwa w czasie pokoju,
– opracowywanie i aktualizacja dokumentacji Zastępczych Miejsc Szpitalnych
oraz przygotowania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa. - prowadzenie całokształtu spraw związanych z kwalifikacją wojskową oraz ćwiczeniami wojskowymi żołnierzy rezerwy, przygotowanie i szkolenie pracowników na potrzeby obronne.
- prowadzenie akcji kurierskiej.
- Nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby obrony państwa.
- Prowadzenie spraw w zakresie obrony cywilnej, a w szczególności:
– realizacja zadań związanych z zapewnieniem procesu kierowania działaniami
w zakresie monitorowania, analizowania i prognozowania rozwoju zagrożeń,
planowania, reagowania i usuwania skutków zagrożeń na terenie gminy, tworzenie
i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
– opracowywanie planów obrony cywilnej i kart realizacji zadań OC,
– opracowywanie rocznych planów działania w dziedzinie obronności, obrony
cywilnej i zarządzania kryzysowego,
– prowadzenie magazynu OC oraz dokumentacji magazynowej. - prowadzenie spraw w zakresie zarządzania kryzysowego, a w szczególności:
– stałe aktualizowanie Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego,
– aktualizacja bazy danych na potrzeby zarządzania kryzysowego,
– planowanie i przygotowywanie działań w przypadku wystąpienia miejscowych
zagrożeń oraz zapobieganie i reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych
i kryzysowych,
– przygotowywanie i zapewnianie działania systemu ostrzegania i alarmowania oraz
systemu powszechnego ostrzegania. - prowadzenie spraw w zakresie ochrony przeciwpożarowej, a w szczególności:
– współdziałanie z Komendą PPSP w Mielcu oraz gminnymi jednostkami Ochotniczej
Straży Pożarnej w zakresie realizacji przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku
o ochronie przeciwpożarowej,
– realizacja zadań związanych z zapewnieniem gotowości bojowej jednostek ochotniczych straży pożarnych w Gminie, - prowadzenie spraw w zakresie ochrony informacji niejawnych:
– obsługa kancelarii ochrony informacji niejawnych
– współpraca z informatykiem w zakresie przestrzegania zasad ochrony informacji
niejawnych w systemie teleinformatycznym,
– opracowywanie oraz aktualizacja planu ochrony informacji niejawnych,
– prowadzenie stosownych dzienników, wykazów i rejestrów dotyczących informacji
niejawnych.
- sporządzanie sprawozdawczości.
- Warunki pracy na stanowisku:
- nawiązanie stosunku pracy: 01 września 2019 r.;
- forma zatrudnienia: umowa o pracę;
- wymiar czasu pracy: cały etat, tj. średnio: 8 godz. dziennie (40 godz. tygodniowo).
- miejsce pracy: Urząd Miejski w Przecławiu, ul. Kilińskiego nr 7 oraz teren Gminy Przecław;
- charakterystyka stanowiska pracy:
– praca w pomieszczeniu zlokalizowanym na II piętrze w budynku nie posiadającym
windy ani sanitariatów dostosowanych dla osób niepełnosprawnych,
– pracownik użytkuje w czasie pracy monitor ekranowy ponad 4 godziny w trakcie
zmiany roboczej,
– bezpośredni kontakt z klientami w urzędzie i w terenie,
– wyjazdy służbowe związane z czynnościami wykonywanymi w ramach obowiązków
służbowych związanych z zajmowanym stanowiskiem;
- warunki zatrudnienia: kandydat wyłoniony w drodze naboru na stanowisko
urzędnicze będzie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas określony,
6 miesięcy. Następnie, po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy i pozytywnego
wyniku egzaminu kończącego służbę przygotowawczą pracownik zostanie
zatrudniony na dalszy okres.
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
w czerwcu 2019 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Przecławiu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
- Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:
- 1) list motywacyjny (odręcznie pisany) z załączonym CV,
- 2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zgodnie
z Załącznikiem nr 1), - 3) kserokopie dokumentów poświadczających posiadany staż pracy,
- 4) kserokopie dyplomów, certyfikatów, poświadczeń, zaświadczeń oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz przydatne na ww. stanowisku kwalifikacje,
- 5) w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopia Orzeczenia Komisji Lekarskiej o stopniu niepełnosprawności,
- 6) oświadczenia (zgodnie z Załącznikiem nr 2) :
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- o karalności (po rozstrzygnięciu konkursu – potwierdzone przez Krajowy Rejestr Karny w formie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie”),
- o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z praw publicznych;
- o stanie zdrowia (po rozstrzygnięciu konkursu – potwierdzone przez lekarza medycyny pracy).
- 7) zgody na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z Załącznikiem nr 3).
- Dodatkowe informacje:
- pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych obowiązany jest odbyć 3 miesięczną służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ustawy o pracownikach samorządowych;
- pracownik może otrzymać stosowne upoważnienia od Burmistrza Przecławia do wydawania decyzji administracyjnych, w związku z powyższym będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia majątkowego – zgodnie z art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym;
- pracownik zobowiązany jest do złożenia Ankiety Bezpieczeństwa Osobowego
w celu uzyskania poświadczenie bezpieczeństwa do prac z dokumentami niejawnymi min. do klauzuli „poufne”; - RODO – Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów
do zatrudnienia w Urzędzie Miejskim w Przecławiu dostępna jest na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Przecławiu pod adresem : https://przeclaw.nazwa.pl/bipgminaprzeclaw/klauzula-informacyjna-rodo/
- Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Przecławiu lub listownie za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski
w Przecławiu, 39‑320 Przecław, ul. Kilińskiego nr 7, sekretariat – I piętro, w terminie do 09 sierpnia 2019 r. w godzinach pracy urzędu (decyduje data wpływu do Urzędu).
Koperty powinny być zamknięte i opatrzone dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze do spraw obronno-wojskowych”.
Oferty, które wpłyną po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
Nabór przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Burmistrza Przecławia.
Osoba do kontaktu: Beata Augustyn, tel. 17 227 67 39 (w godzinach pracy urzędu).
O terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej oraz testów z posiadanej wiedzy, kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub pisemnie.
Oferty kandydatów niezakwalifikowanych do kolejnych etapów i niewskazanych
w protokole naboru można odebrać osobiście w terminie miesiąca od dnia ogłoszenia wyniku naboru. Po ww. terminie zostaną one komisyjnie zniszczone.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Przecław, tj.: www.bipgminaprzeclaw.pl oraz na tablicy ogłoszeń UM w Przecławiu.
Burmistrz Przecławia zastrzega sobie prawo do odwołania lub unieważnienia naboru w każdym czasie – bez podawania przyczyn.
BURMISTRZ
Renata Siembab