Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Sprawy Urzędowe można realizować również przez Internet za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Publicznych (ePUAP). Wystarczy zalogować się na stronie www.epuap.gov.pl i wybrać interesującą sprawę. Jeżeli w chwili obecnej wymagana usługa nie jest dostępna w wersji elektronicznej można ją zrealizować wysyłając pismo ogólne wraz z odpowiednimi załącznikami na elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) urzędu. Sprawy kierowane na ESP mają taką samą ważność, jak wnioski złożone do urzędu w postaci papierowej.
Zgodnie z nowelizacją art. 63 §3a KPA (Dz.U.2010, Nr 40, poz.230), podanie wniesione za pośrednictwem portalu ePUAP w formie dokumentu elektronicznego powinno:
- być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub profilu zaufanego ePUAP, oraz
- zawierać dane w ustalonym formacie, zawarte we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru.
Profil Zaufany umożliwia korzystanie z udostępnionych na portalu ePUAP usług bez potrzeby posiadania podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.
Aby założyć Profil Zaufany ePUAP, należy utworzyć konto na portalu ePUAP, a następnie wysłać wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP. Następnym krokiem jest osobiste uwierzytelnienie Profilu w jednej, z jednostek będącej Punktem Potwierdzeń (oddział ZUS, urząd skarbowy, urząd wojewódzki lub konsulat). Najbliższe punkty potwierdzania Profilu Zaufanego znajdują się w Urzędzie Skarbowym w Mielcu oraz Inspektoracie ZUS w Mielcu.
Posiadanie Profilu Zaufanego ePUAP umożliwia realizację spraw drogą elektroniczną nie tylko w Urzędzie Miejskim w Przecławiu ale również w każdym innym urzędzie administracji publicznej w Polsce.
Instrukcja zakładania konta (PDF 5,06 MB) Instrukcja użytkownika - Profil Zaufany (PDF 7,36 MB) Szczegółowe informacje dotyczące portalu ePUAP oraz Profilu Zaufanego znaleźć można pod adresem www.epuap.gov.pl w dziale Pomoc. Zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne podmiot publiczny udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).
Adres ESP (skrytki ePUAP) Urzędu Miejskiego w Przecławiu:
/umprzeclaw/skrytka
/umprzeclaw/SkrytkaESP
W celu złożenia wniosku na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Miejskiego w Przecławiu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Wymagania dla dostarczanych dokumentów elektronicznych
- Akceptowalne formaty załączników: doc, docx, rtf, txt, odt, pdf, xlm, xls, xlsx, ods, gif, tif, pg, png, svg, jpg
- Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami, możliwy do doręczenia za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej nie może przekroczyć 5 MB.
- Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać doręczony dokument elektroniczny:
- - płyta CD, DVD
- - pamięć masowa USB
Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub potwierdzonym profilem zaufanym.
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
- W przypadku doręczenia przesyłki nie spełniającej łącznie wszystkich wymogów - nie będzie ona wprowadzona do systemu teleinformatycznego.
wytworzenie informacji: 2023-09-19 19:42:45 Dariusz Darłak
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2023-09-19 19:42:45 przez Dariusz Darłak