Nabór na Skarbnika Gminy / głównego księgowego budżetu
Dodał: Dariusz Darłak w dniu 03-08-2020
Drukuj
INFORMACJA O WYNIKU NABORU
- Określenie stanowiska urzędniczego* :
- w Wydziale/Samodzielnym stanowisku:
……… Skarbnika Gminy – głównego księgowego budżetu ……………
- w jednostce organizacyjnej Gminy, na stanowisku:
……… nie dotyczy ……………………………………………………………………
- Informacja*:
– Informuję, że w wyniku zakończenia procedury naboru na ww. stanowisko wybrano:
Krystyna Kotula zam. w Rzeszowie
(imię i nazwisko) (miejscowość)
– Informuję, że w wyniku zakończenia procedury naboru na ww. stanowisko nie wybrano
żadnej osoby.*
III. Uzasadnienie:
Wybrana kandydatka spełniła wszystkie wymagania formalne określone w ogłoszenia
o naborze. Ponadto, wykazała się odpowiednimi kwalifikacjami oraz doświadczeniem zawodowym, a przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna z zakresu przepisów wskazanych
w ogłoszeniu pozwoliła ocenić wiedzę kandydatki jako zadawalającą do prawidłowego wykonywania obowiązków na stanowisku Skarbnika Gminy – głównego księgowego budżetu.
- Informację przekazał:
Przecław, dnia 27 sierpnia 2020 r. Janusz Krakowski (Sekretarz Komisji Rekrutacyjnej)
(miejscowość, data) (imię nazwisko osoby upoważnionej) (podpis osoby upoważnionej)
Uwaga:
* wybrać właściwe
UWAGA:
Informację o wynikach naboru upowszechnia się niezwłocznie po przeprowadzonym naborze przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miejskim w Przecławiu oraz
w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres, co najmniej 3 miesięcy.
Wywieszono na tablicy ogłoszeń
UM w Przecławiu w terminie
BURMISTRZ PRZECŁAWIA
OGŁASZA NABÓR
na Skarbnika Gminy / głównego księgowego budżetu
- Wymagania kwalifikacyjne i sposób ich udokumentowania
- Wymagania obowiązkowe:
- l) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfede-
racji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów
prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczy-
pospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282);
2) posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykony-
wania obowiązków głównego księgowego;
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
4) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko: mieniu, obrotowi gospodarczemu,
działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, wiarygodności dokumen-
tów lub za przestępstwo skarbowe;
5) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
6) nieposzlakowana opinia;
7) spełnienie jednego z poniższych warunków:
a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe,
uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posia-
danie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna oraz 6-letnia praktyka
w księgowości,
c) posiadanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów,
d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachun-
kowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg
rachunkowych,
8) złożenie pełnego kompletu dokumentów, przygotowanych zgodnie z wytycznymi wskazanymi
w ust. 3. niniejszego ogłoszenia.
- Wymagania dodatkowe:
1) preferowane doświadczenie zawodowe w księgowości jednostek samorządu terytorialnego sektora finansów publicznych;
2) znajomość obsługi komputera, w tym:
- a) biegła znajomość pakietu MS Office, w szczególności Excel i Word;
- b) mile widziana znajomość obsługi programu finansowo-księgowego SOFTRES, programu
Ministerstwa Finansów „BESTIA” i programu „Legislator”;
3) umiejętność pracy w zintegrowanych systemach informatycznych, w tym w programach
księgowych;
4) umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów
w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
5) znajomość regulacji prawnych w zakresie administracji samorządowej, ustawy o finansach
publicznych, ustawy o rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej;
6) bardzo dobra znajomość klasyfikacji budżetowej;
7) umiejętność sprawnej organizacji pracy własnej i zespołowej, rzetelność, zaangażowanie,
komunikatywność, dyspozycyjność, samodzielność, odpowiedzialność, bezkonfliktowość,
uczciwość i systematyczność;
8) wysoka kultura osobista;
9) odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu;
10) prawo jazdy kat. B.
- Sposób udokumentowania wymagań na stanowisko Skarbnika Gminy.
1) list motywacyjny z uzasadnieniem ubiegania się kandydata o stanowisko Skarbnika Gminy
(głównego księgowego budżetu) – napisany własnoręcznie,
2) życiorys z opisem dotychczasowej pracy zawodowej (CV),
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – wg wzoru Załącznika Nr 1,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (m.in. świadectwa, dyplomy,
certyfikaty, poświadczenia, zaświadczenia),
5) kserokopie świadectw pracy i inne dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy, w tym
na stanowisku z zakresu księgowości,
7) posiadane kwalifikacje zawodowe (certyfikaty, zaświadczenia),
8) oświadczenia kandydata, tj.:
- a) o niekaralności,
- b) o stanie zdrowia – do celów rekrutacji,
- c) o braku karania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
- d) o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa innego niż Polska państwa Unii
Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- e) o wyrażeniu dobrowolnej zgody na udostępnianie i przetwarzanie danych osobowych
do celów rekrutacji,
– według wzorów określonych w Załącznikach Nr 2, Nr 3, Nr 4, Nr 5 i Nr 6,
- w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopia aktualnego Orzeczenia Komisji Lekarskiej o stopniu niepełnosprawności.
- Ogólny zakres zadań na stanowisku Skarbnika Gminy / głównego księgowego budżetu:
Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu gminy. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust.1 ustawy o finansach publicznych. Do zadań Skarbnika Gminy należeć będzie prowadzenie gospodarki finansowej gminy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności:
- prowadzenia rachunkowości jednostki,
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywania wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- opracowywanie projektu budżetu gminy i projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy we współpracy z merytorycznymi stanowiskami pracy i gminnymi jednostkami organizacyjnymi,
- opracowywanie oraz sporządzanie okresowych analiz sytuacji finansowej gminy, sprawozdań finansowych, sprawozdań z wykonania budżetu, informacji o wykonaniu budżetu za I półrocze, sprawozdań do GUS,
- ścisły nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,
- czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz bieżące informowanie Burmistrza o sytuacji finansowej gminy,
- przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez gminę zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych oraz niezbędnych dokumentów w zakresie spłaty zadłużenia i kosztów jego obsługi,
- przygotowywanie niezbędnych dokumentów do udzielania z budżetu gminy pożyczek, poręczeń, gwarancji bankowych,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, ZUS, Urzędami Skarbowymi oraz instytucjami finansowymi i bankami w zakresie wykonywania budżetu Gminy,
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawach związanych z budżetem gminy (budżet i jego zmiany, plany finansowe, wieloletnia prognoza finansowa i jej zmiany itp.),
- prowadzenie kontroli wewnętrznych gospodarki finansowej gminy i gminnych jednostek organizacyjnych,
- nadzór i kontrola nad realizacją budżetu gminy, w tym nad prawidłowym stosowaniem klasyfikacji budżetowej,
- zapewnienie terminowego, rzetelnego, i prawidłowego sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych jednostkowych i zbiorczych,
- kontrasygnowanie umów i innych czynności prawnych powodujących zobowiązania pieniężne budżetu gminy,
- analiza dokumentów finansowych oraz pism dotyczących spraw finansowych,
- akceptowanie rachunków do wypłaty, podpisywanie przelewów,
- czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej, zabezpieczenie finansowe wykonania zadań określonych w aktach prawnych, uchwałach Rady Miejskiej oraz zarządzeniach Burmistrza, w szczególności pozyskiwanie środków finansowych w formie pożyczek i kredytów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
- współpraca przy przygotowywaniu wniosków o uzyskanie środków z funduszy pomocowych oraz innych pracach związanych z pozyskiwaniem zewnętrznych pozabudżetowych środków finansowych,
- nadzorowanie właściwego przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
- nadzór i kontrola nad prowadzeniem ewidencji majątku gminy, koordynacja oraz nadzór nad zakupem środków trwałych i WNiP,
- opracowywanie procedur, projektów dokumentacji wewnętrznej (m.in. pism, instrukcji, zarządzeń, uchwał),
- uczestnictwo w posiedzeniach Rady Miejskiej i jej komisji,
- sprawowanie nadzoru nad pracownikami na podległych stanowiskach w zakresie księgowości budżetowej,
- wykonywanie innych czynności i zadań dotyczących pracowników samorządowych wynikających z obowiązujących przepisów prawa,
- szczegółowy zakres czynności zostanie określony zakresem obowiązków.
Warunki pracy:
- nawiązanie stosunku pracy: wrzesień 2020 r.;
- forma zatrudnienia: powołanie (zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych)
- wymiar czasu pracy: 1:1 etat, tj. średnio 8 godzin dziennie (40 tygodniowo), w godzinach pn. od 7.30 do 16.30; od wt. do czw. od 7.30 do 15.30, w pt. od 7.30 do 14.30;
- miejsce pracy: ul. Kilińskiego 7, 39-320 Przecław oraz teren Gminy Przecław,
- praca wymagająca wysokiego stopnia samodzielności i współpracy ze wszystkimi komórkami urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy oraz zewnętrznymi instytucjami publicznymi;
- charakterystyka stanowiska pracy:
- praca w pomieszczeniu zlokalizowanym na II. piętrze w budynku nie posiadającym windy ani sanitariatów dostosowanych dla osób niepełnosprawnych,
w pokoju wieloosobowym, - zakres obowiązków pracowniczych na stanowisku urzędniczym dotyczy wykonywania czynności o charakterze biurowo-administracyjnym, przy czym wykonywanie obowiązków służbowych wymaga pracy z wykorzystaniem zestawu komputerowego, programu operacyjnego Windows, pakietu biurowego MS Office
i programów specjalistycznych do obsługi finansowo-księgowej; - pracownik w czasie pracy użytkuje monitor ekranowy ponad 4 godziny w trakcie zmiany roboczej,
- wyjazdy służbowe związane z czynnościami wykonywanymi w ramach obowiązków
służbowych związanych z zajmowanym stanowiskiem oraz poleceniami kierownika jednostki,
Ponadto:
- Pracownik zatrudniony na stanowisku skarbnika jest zobowiązany do złożenia oświadczenia majątkowego – zgodnie z art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym.
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W lipcu 2020 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Przecławiu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
- Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Przecławiu lub listownie za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski
w Przecławiu, 39‑320 Przecław, ul. Kilińskiego nr 7, sekretariat – I piętro, w terminie
do 20 sierpnia 2020 r. w godzinach pracy urzędu (decyduje data wpływu do Urzędu).
Koperty powinny być zamknięte i opatrzone dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko Skarbnika”.
RODO – klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Miejskim w Przecławiu dostępna jest na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Przecławiu pod adresem: https://bipgminaprzeclaw.pl/klauzula-informacyjna-rodo/
- Pozostałe informacje:
1. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Burmistrz Przecławia powoła Zarządzeniem odpowiednią Komisję.
2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap: wybór osób spełniających wymagania niezbędne (formalne), osoby zakwalifikowane
do II etapu konkursu zostaną powiadomione telefonicznie lub korespondencyjnie
o miejscu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej,
II etap: rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymagania niezbędne (formalne).
3. Zgłoszenia kandydatów złożone po upływie terminu określonego do ich przyjmowania nie
podlegają rozpatrzeniu. Zgłoszenia niewybrane w toku postępowania, w przypadku ich
nieodebrania w siedzibie urzędu zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 2 miesięcy
od zakończenia naboru.
4. Osoba do kontaktu: Beata Augustyn, tel. 17 227 67 39 (dostępna w godzinach pracy urzędu).
5. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu
Informacji Publicznej Gminy Przecław oraz na tablicy ogłoszeń UM w Przecławiu. - Burmistrz Przecławia zastrzega sobie prawo do:
– odwołania lub unieważnienia naboru, bez podawania przyczyny,
– nierozstrzygnięcia konkursu w sytuacji braku możliwości wyłonienia odpowiedniego
kandydata.
BURMISTRZ PRZECŁAWIA
Renata Siembab