NABÓR NA WOLNE STANOWISKO POMOCNICZE I OBSŁUGI ASYSTENTA RODZINY W GMINIE PRZECŁAW
Przecław, 27.02.2020 r.
KIEROWNIK MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJW PRZECŁAWIU OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO POMOCNICZE I OBSŁUGI
ASYSTENTA RODZINY W GMINIE PRZECŁAW
W WYMIARZE 1/1 ETATU
- Wymagania niezbędne wobec kandydata(tki)
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
o rodzinie lub praca socjalna lub - wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Wymagania dodatkowe
- doświadczenie w pracy w z rodziną lub z dziećmi;
- wiedza z zakresu metod i technik pracy socjalnej;
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- znajomość środowiska gminy Przecław oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
- umiejętność współpracy z innymi pracownikami,
- odporność na sytuacje stresowe,
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
- prawo jazdy kat. „B” i dysponowanie własnym środkiem transportu,
- znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej, ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz innych aktów prawnych związanych z problematyka rodziny, a w szczególności z zakresu świadczeń pieniężnych i rzeczowych przysługujących rodzinie.
III. Zakres zadań na stanowisku:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym; - opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym
w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego; - udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
z dziećmi; - wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2019 r. poz. 473);
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1; - monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa
w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną. - Warunki pracy na stanowisku:
- nawiązanie stosunku pracy: 01 kwietnia 2020 r.;
- forma zatrudnienia: umowa o pracę;
- wymiar czasu pracy: 1/1 etatu w systemie zadaniowego czasu pracy
– czas pracy Pracownika wyznaczony jest wymiarem jego zadań i kształtowany samodzielnie przez Pracownika w taki sposób, aby uwzględniał podstawowe normy czasu pracy tj. 40 godzin tygodniowo oraz założenia:
- systemu pięciu dni pracy w tygodniu, z co najmniej jedną sobotą jako dniem pracy w terenie,
- 8 godzinnego dziennego czasu pracy w przedziale godzinowym od 7:30 do 20:00,
- środa i czwartek każdego tygodnia w wymiarze minimum 5 godzin jest dniem pracy administracyjnej w siedzibie Pracodawcy i konsultacji z pracownikami socjalnymi oraz Pracodawcą, pozostałe dni w zależności od potrzeb, lecz łącznie nie więcej niż 30 % miesięcznego wymiaru czasu pracy.
- miejsce pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Przecławiu, Przecław ul. Kilińskiego nr 7 oraz miejscu zamieszkania rodzin lub w inne miejsce wskazane przez rodzinę na terenie gminy Przecław
- charakterystyka stanowiska pracy:
– praca w terenie z trudnym klientem,
– praca w siedzibie pracodawcy w pomieszczeniu zlokalizowanym na parterze
w budynku nie posiadającym windy ani sanitariatów dostosowanych dla osób niepełnosprawnych,
– pracownik użytkuje w czasie pracy w siedzibie pracodawcy monitor ekranowy poniżej 4 godzin w trakcie zmiany roboczej,
– konieczność przemieszczania się własnym pojazdem pomiędzy klientami;
- warunki zatrudnienia: kandydat wyłoniony w drodze naboru na stanowisko będzie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas określony na 6 miesięcy,
a następnie po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy zostanie zatrudniony na czas nieokreślony. - Wymagane dokumenty
- życiorys ( CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy,
- kopie świadectw pracy z poprzednich zakładów pracy,
- kopie dokumentów poświadczający posiadane wykształcenie,
- kopie innych dodatkowych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje i umiejętności oraz opinie i referencje,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie i przestępstwa przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe,
- oświadczenie o zgodzie na przetworzenie danych osobowych kandydata zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji – zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L119/1 z 4.5.2016 r.) - oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny,
- oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
Kserokopie dokumentów wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez kandydata(kę) i winny być opatrzone własnoręcznym, czytelnym podpisem oraz datą.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przecławiu w pokoju nr 2 lub przesyłać na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Przecławiu
- Kilińskiego 7
39-320 Przecław
z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko asystenta rodziny”,
w terminie do 13 marca 2020 r. do godz. 12:00
Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne i dopuszczonych do II etapu naboru zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Przecław i na tablicy ogłoszeń MOPS Przecław, do dnia 16 marca br.
O II etapie naboru, który odbędzie się w dniu 19.03.2020 r. kandydaci(tki) zostaną powiadomieni telefonicznie. Etap ten przewiduje test z zakresy wymaganej wiedzy oraz rozmowę kwalifikacyjną.
Oferty kandydatów niezakwalifikowanych do kolejnych etapów i niewskazanych
w protokole naboru można odebrać osobiście w terminie miesiąca od dnia ogłoszenia wyniku naboru. Po ww. terminie zostaną one komisyjnie zniszczone.
Kandydat(ka) wyłoniony(a) w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany(a) jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i zaświadczenie wydane przez lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku asystenta rodziny (ze wskazaniem pracy przy użyciu komputera oraz prowadzenia samochodu osobowego do celów służbowych).
Z regulaminem naboru na wolne stanowisko w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej można zapoznać się w jego siedzibie w pokoju nr 1.
Lucjan Łazarz
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Przecławiu