Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Dodał: Dariusz Darłak w dniu 11-05-2018
Drukuj
Przecław, 10 maja 2018 r.
BURMISTRZ PRZECŁAWIA
ogłasza nabór na stanowisko
Inspektora Ochrony Danych Osobowych
w Urzędzie Miejskim w Przecławiu
- Wymagania niezbędne wobec kandydata:
- posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia, preferowany kierunek wykształcenia to: prawo, administracja, bezpieczeństwo, informatyka
- nieposzlakowana opinia,
- znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych,
- prawo jazdy kat. B.
- Wymagania dodatkowe:
Znajomość :
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
- ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922),
- ustawy z dnia z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 z późn. zm.),
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 poz. 2247),
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.),
- komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność pracy w zespole, dokładność, systematyczność, zaangażowanie, dobra organizacja pracy, punktualność, wysoka kultura osobista.
- Ogólny zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) opracowanie oraz wdrożenie wewnętrznych procedur ochrony danych osobowych
w urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy;
2) informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy
przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy
obowiązującego rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich
o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
3) monitorowanie przestrzegania rozporządzenia w sprawie ochrony osób fizycznych (…),
innych przepisów UE lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk
administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych
osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia
personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
4) udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz
monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO;
5) współpraca z organem nadzorczym;
6) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach
związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa
w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we
wszelkich innych sprawach;
7) pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich
sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem
praw przysługujących im na mocy rozporządzenia PE i Rady UE 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r..
8) prowadzenie rejestru czynności lub rejestru kategorii czynności;
9) prowadzenie szkoleń pracowników mających jakikolwiek dostęp do danych
osobowych;
10) sporządzanie stosownej dokumentacji wynikającej ze specyfiki stanowiska,
11) monitorowanie zmian w przepisach mających wpływ na bezpieczeństwo
gromadzonych danych osobowych, spisów, rejestrów itp.
12) nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń w których przetwarzane są dane
osobowe,
13) nadzór nad działaniami związanymi z ewentualnym naruszeniem systemu ochrony
danych osobowych;
14) wypełnianie swoich zadań z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego
z operacjami przetwarzania danych, mając na uwadze charakter, zakres i cele ich
przetwarzania oraz inne, nie wymienione wyżej czynności wynikające z przepisów
prawa i regulaminów wewnętrznych.
- Warunki pracy:
- nawiązanie stosunku pracy: maj 2018 r.;
- forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony;
- wymiar czasu pracy: 1:1 etat, tj. średnio 8 godzin dziennie (40 tygodniowo), w godzinach od 7.30 do 15.30,
- miejsce pracy: Przecław, ul. Kilińskiego 7 oraz teren Gminy Przecław (jednostki organizacyjne i zakłady budżetowe),
- praca wymagająca wysokiego stopnia samodzielności i współpracy ze wszystkimi komórkami urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy oraz zewnętrznymi instytucjami publicznymi;
- charakterystyka stanowiska pracy:
- praca w pomieszczeniu zlokalizowanym na II. piętrze w budynku nie posiadającym windy ani sanitariatów dostosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- zakres obowiązków pracowniczych na stanowisku urzędniczym dotyczy wykonywania czynności o charakterze biurowym, przy czym wykonywanie obowiązków służbowych wymaga pracy z wykorzystaniem zestawu komputerowego, programu operacyjnego Windows,
- pracownik w czasie pracy użytkuje monitor ekranowy ponad 4 godziny w trakcie zmiany roboczej,
- praca wymagająca przemieszczania się poza budynek urzędu związana
z czynnościami wykonywanymi w ramach obowiązków służbowych na zajmowanym stanowisku,
Istnieje możliwość zatrudnienia na innej podstawie niż umowa o prace, tj.: umowa zlecenia lub umowa o wykonywanie usług, wg zasad określonych pomiędzy Zleceniodawcą i Zleceniobiorcą lub wg zasad określonych w umowie z Wykonawcą prowadzącym działalność gospodarczą.
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W maju 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Przecławiu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
- Wymagane dokumenty:
- 1) list motywacyjny z załączonym CV,
- 2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- 3) kserokopie dokumentów poświadczających staż pracy (jeżeli osoba już pracowała),
- 4) kserokopie dyplomów, certyfikatów, poświadczeń, zaświadczeń oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz przydatne na ww. stanowisku kwalifikacje,
- 5) w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopia Orzeczenia Komisji Lekarskiej o stopniu niepełnosprawności,
- 6) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (po rozstrzygnięciu konkursu – potwierdzone przez Krajowy Rejestr Karny w formie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie”),
- 7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- 8) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- 9) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia
na stanowisku urzędniczym – jak w tytule (po rozstrzygnięciu konkursu – potwierdzone przez lekarza medycyny pracy).
Szczegółowe CV ( uwzględniające dokładny przebieg kariery zawodowej), powinno być
na końcu opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy
dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 922)
oraz ustawą z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity
Dz. U. z 2016 r., poz. 902 z późniejszymi zmianami)”, potwierdzoną własnoręcznym, czytelnym podpisem aplikanta.
- Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Przecławiu lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Przecławiu, 39‑320 Przecław,
ul. Kilińskiego nr 7, sekretariat – I piętro, w terminie do 23 maja 2018 r. (środa) do godziny 15.00.
Koperty powinny być opatrzone dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko IODO”.
O wyniku naboru osoby aplikujące zostaną powiadomieni indywidualnie (telefonicznie lub listownie), dodatkowo informacja o dokonanym wyborze będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Przecław, tj.: www.bipgminaprzeclaw.pl
Burmistrz Przecławia zastrzega sobie prawo do odwołania lub unieważnienia naboru w każdym czasie – bez podawania przyczyn.
BURMISTRZ PRZECŁAWIA
mgr Ryszard Wolanin